DOĞADA MATEMATİK – MATHEMATİCS İN NATURE

Projeden sorumlu Okulumuz Öğretmeni:Canan AKKAŞ



29-03-2024DOĞADA MATEMATİK – MATHEMATİCS İN NATURE

 

 

Okul öncesi dönem, merak ve heyecanla dünyayı keşfetmeye yeni başlayan çocuğun birçok önemli beceriyi kazandığı bir dönemdir. Bu dönemde verilen eğitim çocuğun sosyolojik, psikolojik, bilişsel ya da zihinsel gelişimini etkileyecek ve yetişkinliğine de yansıyacaktır.Matematik eğitimi çocuğun çevresini tanımaya, sorgulamaya ve keşfetmeye başladığı okul öncesi dönemde gelişimini etkili bir şekilde desteklemek için alması gereken eğitimlerden biridir.

 

Matematik eğitimi, okul öncesi dönemde yeni yetenekler kazanmaya başlayan çocuğun yeteneklerinin gelişimini destekler. Çünkü matematik, çocuğun yeteneklerini geliştirmek için ihtiyaç duyacağı becerileri kazanmasını sağlar. Okul öncesi dönemde çocuklar çevrelerindeki dünyayı duyuları aracılığıyla deneyimleyerek öğrenirler. Daha sonra bu deneyimleri oyun ya da oyuncaklarla tekrarlayarak pekiştirirler. Matematik bu noktada çok önemli bir unsur haline geliyor. Okul öncesi dönemde etkili matematik eğitimi alan çocuk, beceri ve yeteneklerini geliştirirken matematikten de yardım alır. Matematiğin sunduğu problem çözme, akıl yürütme veya neden-sonuç ilişkileri, çocukların yeteneklerinin gelişimini en etkili şekilde destekler.

 

Proje sayesinde öğrencilerimiz erken yaşta matematiği doğayla birlikte keşfedecekler.
Doğada bulunan malzemeleri kullanarak toplama, sayma, simetri, tasarım, desen gibi somut etkinliklerle matematiği eğlenceli hale getirecekler.

 

 

Projenin amaçları

 

Matematik etkinlikleri, okul öncesi çocukların öncelikle muhakeme yoluyla çevrelerini tanımalarına ve anlamlandırmalarına yardımcı olur. Yaratıcı düşünmeyi ve bilişsel gelişimi destekler. Günlük hayatta uygulayacağımız uygulamalar sayesinde öğrencilere sayma, ölçme, basit grafik okuma ve gözlem becerilerini kazanmalarına yardımcı olur.



Proje ortaklarımızın planlamasıyla matematik etkinlikleri belirlenecek ve takvim oluşturulacak. Etkinlikler hem ailede hem de okulda uygulanacak şekilde planlanacak.

 

Şubat Çalışmaları
-Proje ortaklarının belirlenmesi
-Öğretmen tanıtımları
-Öğrenci izin belgeleri
-Görev dağılımı
-Logo ve poster çalışmaları

 

Mart Çalışmaları
-Proje tanıtım videosu
-Facebook sayfası oluşturma
-WhatsApp grubu oluşturma
-Öğretmen webinarı
-Proje logosunun belirlenmesi

 

Nisan Çalışmaları
-Okul panolarının hazırlanması
-Yaygınlaştırma çalışmaları
-Matematiksel çalışmaların yapılması
-Web 2.0 araçlarıyla öğrencilere yönelik etkinliklerin düzenlenmesi

 

Mayıs Çalışmaları
-Öğrenci webinarı
-Anketlerin değerlendirilmesi
-E-kitap ve sanal sergilerin hazırlanması

-Projenin sonlandırılması

 


29-03-2024



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 1  kişi beğendi