KÜLTÜREL DEĞERLERİMİ TANIYORUM ÜLKEMİ SEVİYORUM

 

Proje Sorumlusu:Sadiye ÖZCAN

 

Proje hakkında

 

Çocukların yaşadıkları coğrafyayı tanımaları, aynı zamanda farklı şehirler hakkında da bilgi sahibi olmaları amacıyla hazırlanan bu projede; hem uzaktan eğitime hem de sınıf içi uygulamaya imkan veren etkinlikler planlanmıştır. Ülkemizin 7 coğrafi bölgesinin her birinden bir ya da birden fazla şehir seçilerek, her öğretmen kendi sınıfıyla şehrinin fiziki, tarihi ve kültürel değerlerini işleyecektir. Ortak planlanan toplantılarla da hem çocukların hem öğretmenlerin diğer proje paydaşlarıyla öğrendiklerini paylaşması ve ortak ürünler çıkarması sağlanacaktır.

 

 


 

08-03-202108-03-2021






KÜLTÜREL DEĞERLERİMİ TANIYORUM ÜLKEMİ SEVİYORUM, I learn my culture I love my country

 

 

 

Proje Sorumlusu:Sadiye ÖZCAN

 

Proje hakkında

 

Çocukların yaşadıkları coğrafyayı tanımaları, aynı zamanda farklı şehirler hakkında da bilgi sahibi olmaları amacıyla hazırlanan bu projede; hem uzaktan eğitime hem de sınıf içi uygulamaya imkan veren etkinlikler planlanmıştır. Ülkemizin 7 coğrafi bölgesinin her birinden bir ya da birden fazla şehir seçilerek, her öğretmen kendi sınıfıyla şehrinin fiziki, tarihi ve kültürel değerlerini işleyecektir. Ortak planlanan toplantılarla da hem çocukların hem öğretmenlerin diğer proje paydaşlarıyla öğrendiklerini paylaşması ve ortak ürünler çıkarması sağlanacaktır.

 

HEDEFLER

 

1. Uzaktan yakına yaşadığı ülkeyi, ili tanımak ve tanıtmak.
2. Öğrencilerin içinde bulundukları şehrin coğrafi özelliklerini, yöresel yemeklerini, folklorunu, tarihi ve kültürel değerlerini öğrenmelerini sağlamak.
3. Resim ve videolarla paylaşımlar sayesinde öğrendiklerini başkalarına aktarmalarını kolaylaştırmak.
4. Milli değerlerimizin önemli kişilerini tanımak
5. Kültürel miras yapılarımız hakkında bilgi sahibi olmak ve önemini kavramak.
6. Öğretmen- Öğrenci- Veli iş birliğinde etkin çalışmalar planlamak ve yürütmek; edinilen bilgilerin yaygınlaştırılmasını sağlamak.

 

ÇALIŞMA SÜRECI

 

3 aylık süre boyunca uygulanacak olan projenin toplam 9 hafta sürmesi planlanmıştır. Şubat ayında ortaklar belirlenip anket, logo çalışmaları yapılacak ve gerekli izinler alınacak; projenin tanıtımı için okul panosu, tanıtım videso, ebada duyurulması vb. çalışmalar gerçekleştirilecek. Ayrıca Şubat ayında proje ortaklarının tanışmalarını sağlamak için webinar yapılacak. Mart ayının ilk haftası ülke-bölge-şehir tanıtımı yapılacak sonraki haftalarsa şehirde yetişen meyve sebzeler araştırılacak, yöresel yemek tarifi denenecektir. Nisan ayında şehrin folklor değerleri, yöresel türküleri, kıyafetleri, önemli kişileri araştırılıp uygulamalar yapılacaktır. Mayıs ayında şehrin tarihi ve turistik bölgeleri araştırılacak, sanal gezi yapılacak ve önemli bir yapının 3 boyutlu canlandırması yapılacaktır. Süreç boyunca edinilen görsel materyaller ile her şehir için kısa videolar hazırlanacak ve proje paydaşlarıyla bu videolar webinar yapılıp paylaşılacak.

 

BEKLENEN SONUÇLAR

 

Proje sonunda öncelikle öğrencilerin içinde bulundukları bölge ve ülke hakkında derinlemesine bilgi sahibi olması beklenmektedir. Uzaktan eğitim sürecinde ailelerin de bilgi edinmeleri beklenmektedir. Uygulama süresince yapılacak olan yaratıcı faaliyetlerle öğrenmenin kalıcı olması ve çeşitli görsel ürünlerin ortaya çıkması beklenmektedir. Her sınıf kendi şehriyle alakalı 1 dakikalık bir video hazırlayacak ve proje paydaşlarının farklı şehirleri tanımasını sağlayacaktır. Videolar birleştirilerek tek bir proje videosu hazırlanacak. Öğretmenler öğrenilen bilgileri içeren bir hikaye ortaya çıkaracaklardır.

 

 

 



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi