KİTABIM KUMBARAMDA

OKLUMUZ PROJE KOORDİNATÖRÜ: SEVCAN İŞÇİ


Proje hakkında

 

Çağdaş insan, kendi kanatları ile uçmayı sağlayacak nesnel, özgür ve eleştirel bir düşünce tarzına sahip olmalıdır. Bunun yolu da kitap okumaktan geçer. Okuma alışkanlığı, kişilerin okumayı öğrendikten sonra bu eylemi zevkle yapmalarını sağlamak için kazanmaları gereken önemli bir beceridir. Erken dönemde okuma alışkanlığı kazanan çocukların kelime hazinesi ve düşünme yeteneği artmakta buna bağlı olarak yaratıcı zekâ, dinleme ve konuşma yeteneği gelişmektedir. Çocukluğun ilk yıllarında kitapla tanışma, onun gelecekteki tüm yıllarını etkiler. Ebeveynler ve öğretmenler, çocuğun okuma alışkanlığını kazanmasında öncü ve rehber olmalıdırlar. Ebeveynler çocuklara okuma alışkanlığını kazandırmada model olmalı, okuma zamanları yaratılmalıdır.


 PROJEMİZİN AFİŞ ÇALIŞMASI

01-11-202101-11-2021

25-10-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HEDEFLER

 

1. Okuma alışkanlığının temelini ailede kazandırmak
2. Okuma sevgisini küçük yaşlarda vermek
3. Ailede kitap okuma saatleri oluşturarak çocuk, anne ve baba arasında verimli zaman geçirilmesine rehberlik etmek.
4. Çocuklarımızın sözcük dağarcığını ve işitsel algısını geliştirmek
5. Türkçeyi doğru ve etkili konuşmasını sağlamak
6. Çocuğun hayal dünyasının gelişimine olanak sağlamak
7. Proje sonlandığında alınan tüm kitaplarla proje kitaplığı kurarak, bundan sonrada gelecek tüm okul öncesi çağındaki çocukların bu kitaplıktaki kitaplardan faydalanmasını sağlamak.

 

ÇALIŞMA SÜRECI

 

Tüm ortaklarla üç aylık bir süreçte haftada bir kez olacak şekilde planlanan etkinlikler uygulanacaktır. Proje öğrencilerin öğrenirken eğlenebilecekleri şekilde planlanmıştır. Aynı zamanda doğa ve çevre olanaklarından en üst düzeyde yararlanacak şekilde çalışma planı hazırlanmıştır. Uygulama yapılırken tüm ortakların şartları göz önünde bulundurulmuştur. Tüm ortaklar aktif şekilde görev alacaklardır. Çocuklarımıza okuma alışkanlığı edindirirken öğretmenlerimizin de zorlanmadan keyifle uygulama yapabilmelerine dikkat edilmiştir. Sadece yüz yüze eğitimde değil uzaktan eğitimde de uygulanabilir olması için alternatif planlamalar yapılmıştır. Velilerin de uygulama sürecinde aktif şekilde görev almalarına olanak verilmiştir.

 

 

 

 

 

BEKLENEN SONUÇLAR

 

1. Öğrenciler kitaplarla olumlu bir bağ kuracaktır.
2. Çocukların hayal gücü gelişecektir.
3. Kitap okuma alışkanlığını erken yaşta kazanacaktır.
4. Görsel incelerken , gördüğü resimlerden hikayeyi tahmin etme yeteneği kazanacaktır.
5. Anne- baba ve çocuk daha etkin zaman geçirecektir.
6. Çocukların dil gelişimine katkı sağlayacak.
7. Çocuk ve aile kitap okuma alışkanlığı için kütüphaneden faydalanmanın önemini fark edecek.
8.Türkçeyi doğru ve etkili konuşma becerisi kazanacak, kelime hazinesi gelişecektir.
9. Dinleme ve anlama becerisi gelişecektir.
10. Her okulda bir kitaplık oluşacak ve daha sonra gelen öğrencilerinde bu kitaplıktan yararlanmaları sağlanacaktır.

 

25-10-2021



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 4  kişi beğendi